En gång till?

Jag tyckte varg-jakten på varg var för mycket. Naturvårdsverket sände ut 12.000 jägare att knäppa av 25(27) vargar. Nu gör dom de igen, fast den här gången är det 209 lodjur som ska bort.
Lodjur är skygga, vackra djur som egentligen inte gör så mycket skada. Men enligt naturvårdsverkets hemsida förstör dem för "framtida-rendrivandet-i-MELLERSTA-Sverge". Jag har viss sympati för Samerna som lever på renskötseln. Men sen när började vi bli intresserade av renskötsel i MELLERSTA Sverige? Och framför allt, varför 209 lodjur och varför fällor som är ytterst plågsamt för djur?!
Jag är verkligen ingen "trädkramare". Men detta har gått för långt. Jag vet inte om detta är riksdagens sätt att locka jägare att rösta på dem i valet (drar inte alla jägare över en gräns nu) eller om de bara helt enkelt vill knäppa av varenda rovdjurs art i Sverige. I så fall, Järven känn dig hotad.

http://www.imago.se/assets/lodjur1.jpg
En besviken Micca rullar vidare

Kommentarer
Postat av: träd

kaaaaaaaaaaaaattttt!!!

2010-02-11 @ 17:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0