Framtiden står och knacka på

Idag kom katalogen över utbildningar från Luleås universitet.
Luleå är dock ganska långt bort, men katalogen hade ändå ganska intressant kurser som jag nog ska söka in till, fast lite närmare.
Min lista över utbildningar jag vill läsa:


1. Sjukgymnastutbildningen 180hp (tre år)
Ja, jag vet den är svår och att man måste ha livserfarenhet, topp betyg osv.
Men ändå, Jag vill verkligen bli personlig tränare och har sjukgymnastutbildning i botten, så är man väldigt attraktiv på den marknaden.

2. Datografik 180hp (tre år)
Som de flesta nog vet har jag ett stort intresse för design och att photoshop är min trogna följeslagare.
Datografik får man lära sig in princip allt om design i datorvärlden. från hur man designa spel- till film o 3D.
Jag "slösar" gärna bort tre år av mitt liv på denhär kursen ^^

3. Politik och samhällsutveckling 180hp (tre år)
Egentligen borde jag läsa denhär först av alla, man får en bred bas och är attraktiv på marknaden. Man blir en riktig samhällsvetare rent sagt. Läser politiska system på internationellt, nationellt, regional och lokal nivå.
Politiska program och samhällsutvecklingen.
Som man kan se i det förra inlägget är jag inte rädd för att tycka o tänka och har altid varit intresserad av politik. Alternativ 2 om jag inte blir personlig tränare är diplomat (ja, jag vet det är betydligt svårare att bli än sjukgymnast. Men det måste vara lite utmaningar i livet) och då är detta bra början.


Nu har jag babblat klart om mina framtidsplaner och tänkte nu dela med mig av en rolig bild jag hittade på internet. Jag la upp några söta bilder på små cupcakes i morse. Här kommer en bild på världens största cupcake:


Micca rullar vidare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0